A tökéletes weboldal nem csak technológia de tartalom is, és nem csak tartalom, hanem design is!

Ahhoz hogy Ön tökéletes felületeket gyárt(tat)hasson négy területen kell profinak lennie:

És van még egy pont amiben ha Ön jó, jobb lesz mindenki másnál. Mit gondol mi ez a “még egy pont”? A tesztelés és optimalizálás.  Értelemszerű. Igaz?

Mi hiányzik a “képről”?

Nem beszéltünk a tartalom, az üzenet jelentőségéről. Minden amit eddig csináltunk nem egyébb mint az üzenet, a szöveg, a tartalom körítése, hordozója, háttere.

Az üzenet minden! Erről beszélünk a következő blokkban.

Zárja be ezt az ablakot és kattintson a “Milyennek kell lennie egy jó weboldalnak…” című szakasz hivatkozására!

Milyen célokat kövessen  a honlaprendszerével? Ellenőrző lista és szempontrendszer a tökéletes weboldalak előállításához

Checklista a tökéletes weboldalak előállít(tat)ásához:

Az alábbi szempontok a fenti négy kategória kifejtései.

  1. A webldal nem lóg a semmiben - Ahhoz hogy profitot termeljen először is egy rendszer része kell legyen, másodszor egy olyan rendszer része kell legyen, amely egy életképes vállalkozást hordoz. A legjobb marketing sem helyettesíti az üzleti alapok hibáit vagy teljes hiányát.
  2. Figyelemmarketing - A látogatók önként odaadott figyelme megszerzésének első feltétele, hogy legyen profi a megjelenés. Legyen komoly a honlapja - a gagyi megoldásokkal ma már nem lehet labdába rúgni. Önnek a legjobb konkurensét kell legyőznie minőségben!
  3. Az értékesítési folyamat - Online rendszereiben legtöbbször érdemes többlépcsős értékesítést alkalmazni, azaz első körben a hideg piacnak ne akarjon eladni, hanem építsen adatbázist - és majd ráér értékesíteni utána a saját listájára. Az Ön cégének legértékesebb erőforrása hamarosan a listája lesz! Egy erős, karbantartott listával képes lesz bármikor milliókat “nyomtatni” kvázi napokon belül.
  4. Építse a webboldalait 4 pillérre -  Az Apple cég sikerének is ez a négyes az egyik alapja: pszihológia, marketing, dizájn, felhasználói élmény
  5. Legyen minden felülete marketinges szemléletű - Midez két tényezőn múlik:
    a) Szóljon a vevőről!
    b) Alkalmazza a profi pszihológiai és marketinges alapelveket és az azokon alapuló módszereket!
  6. Alkalmazza az R-max technikát - Egy honlapot úgy tud a maximumára fejleszteni, ha részenként fejleszti a csúcsra. Ez a technika mindenképp azzal a szándékkal indul, hogy “a legjobb honlapot fogjuk most létrehozni!”
  7. Alkalmazza az Integritás elvét - Vegye nagyon komolyan ezt a szabályt - szinte minden nagy siker mögött fellelhető, és minden nagy bukás mögött ott áll az integritás hiánya!
  8. Alkalmazza a kifacsarás technikáját - Ez egy általános elv, amit a marketingben is használnunk kell - ugyanis a kifacsarás hiányában csak az eredmények felszínét arathatjuk le.
  9. Kérés helyett motiválás - Egy honlap tele van felszólítással (CTA - call to action, avagy ukázzal) - de a legtöbbször nem motiváljuk a látogatókat, hanem simán csak kérünk. Minden kérés mellett álljon ott, hogy miért lesz az jó a látogatónak, ha megteszi, amire kérjük. A varázsszó a “mert” / “ugyanis”...

    WIIFM = What’s In It For Me (Mi a hasznom ebből?)

    Pl. “Lájkolja Facebook oldalunkat, ugyanis csak itt közlünk ilyen és ilyen információkat...”
  10. Kiről szól a honlap? - Minden honlapnak, minden szövegnek a vevőről kell szólnia. Ellenőrizze le akár a megfogalmazást, hogy mennyi “mi”, “én”,  avagy mennyi “te” illetve “Ön” személyes névmás szerepel rajta…
  11. Egyszerűsítés - Azok a honlapok tűnnek már elsőre is profinak, melyek egyszerűek, letisztultak, kifinomultak. Nem mellesleg ez az egyszerűsített dizájn segíti legjobban a látogatókat a navigálásban, és adja a legjobb vizuális élményt is.
  12. Hosszú szöveg vagy rövid szöveg? - Ön nem mondhat kevesebbet, mint ami képes eladni a termékét. Ha ezt hosszan kell tennie, akkor gondoskodjon róla, hogy a hosszú szöveg is rövidnek és izgalmasnak tűnjön első látásra.
  13. Vegye figyelembe hogyan viselkedik egy látogató az Ön honlapján! - Muszáj értenünk a képernyő előtt ülő embert ahhoz, hogy kézen fogva tudjuk őt vezetni a megfelelő cél felé.
  14. Válaszolja meg a legfontosabb kérdéseket, amik a látogatóban megfogalmazódnak! - Amikor egy látogató érkezik a honlapunkra, akarva-akaratlanul is (tudat alatt) 7 kérdés szinte biztos, hogy megfogalmazódik benne. Ha erre a honlapunk nem ad gyorsan egyértelmű választ, a látogató nagyon gyorsan távozni fog az oldalunkról.
  15. Legyen a dizájn profi, még ha Ön nem is bír a megfelelő szakértelemmel! - A profi dizájn ma már megkerülhetetlen. Annak ellenére, hogy a legtöbbünk nem született grafikus, képesnek kell lennünk nagy biztonsággal, és könnyen profikat megszégyenítő arculatot varázsolnunk a honlapjainkhoz. Ezt legegyszerűbben templatek (sablonok) lemásolásával tehetjük meg.
  16. Ügyeljen a színek használatára - A letisztult megjelenés egyik eleme, hogy nem használunk túl sok színt az oldalunkon. Ideális esetben maximum 3, de inkább csak 1-2.
  17. Betűtípusok használata - A profi dizájnhoz tartozik, hogy a szövegnek is szépnek kell lennie, hiszen tetemes részét teszik ki a weblapunknak

    Itt 4 dolgot kell figyelembe venni:
    - Betűtípus (maximum kétfélét használjunk),
    - Betűszín (nem javasolt a teljesen fekete),
    - Betűméret,
    - És szövegtördelés, beleértve a nagy térközöket, sorközöket (legyen szellős, könnyen olvasható)
  18. Szövegtördelés - A tördelésnél legyünk nyugodtan nagyvonalúak a térrel - hagyjunk másfélszeres sorközöket, nagy térközöket a bekezdések között, legyen a honlapon sok “whitespace” = üres terület.
  19. Képek használata - A nagy és profi képek ma már megkerülhetetlen elemei a profi dizájnnak - de tudni kell őket jól használni.
  20. A honlap lehetséges céljai - Egy honlapnak lehetnek egy fő-, és pár részcéljai, melyek teljesülését akkor várhatjuk el tőle, ha ennek megfelelően építettük fel az oldalt.
  21. Honlap típusok - Attól függően, hogy milyen főcélt szeretnénk az oldalunkkal elérni, ki tudjuk választani, hogy milyen típus felel meg annak leginkább. Ma már nem érvényes az, hogy egy cégnek egy honlapja van - Önnek sok-sok honlappal rendelkeznie kell, ha egy profi online értékesítési rendszert szeretne felépíteni.
  22. Webergonómia - Van pár alapelv, amelyeket ha betartunk, a honlapunkon könnyű lesz eligazodni, navigálni, jó élmény lesz azt használni.
  23. Above the fold - A honlapunk legértékesebb része a megnyitáskor az egy képernyőn egyszerre (görgetés nélkül) látható rész. Ha ezt elszúrjuk, a látogató nagyon gyorsan távozik - nem mindenki olyan elszánt, hogy legörgessen az oldalon, és elkezdjen értékes tartalmat keresgélni, ha nem tűnik úgy első pillantásra is, hogy jó eséllyel tele lesz az oldal számára értékes és hasznos tartalommal.
    Az ATF  részen adjuk el a honlapot, a többi részen adjuk el a terméket…
  24. Menüfajták - Szintén annak megfelelően kell kiválasztani, hogy milyen menü legyen vagy ne legyen a honlapon, hogy mi a fő célunk.
  25. A hitelesség külső jegyei - A Figyelemmarketing korszakában a bizalom felértékelődött. Önnek tudnia kell a honlapjával bizalmat ébreszteni a látogatóban - ez a felépítés, a Maven Marketing előfeltétele is.

Meglepődne ha azt mondanám, hogy ez a 25 pontos ellenörző lista egyben 25 rövid, 5-10 perces videónak a címe és kivonata? A Siteinnovator “Honlaptervezés” moduljában Szász Mátyás végigvett mindent ami egy tökéletes honlap megtervezéséhez csak kellhet. Megtiszteltetésnek tartom, hogy részt vehettem enek az anyagnak a felvételében, de bevallom hogy a forgatás közben én magam is sokat tanultam. És ez nem vicc. Mátyás tökélyre fejlesztette a honlapkészítés elméletét és gyakorlatát egyaránt.

Azt gondolom, hogy tömörebben teljesebb definíciót arról, hogy mitől lesz egy weboldal ideális nem lehet adni, mint amit ebben a 25 videóban adtunk.

Hacsak Ön vagy a szakemberei nem tudnának minden témából 1-1 órát tanítani, mely tanításnak aztán felvehetnénk az 5-10 perces tömörített verzióját, akkor rendelje meg a Siteinnovatort most. Rendelje meg magának és rendelje meg a munkatársainak és alvállalkozóinak.